תמיד תשמור על שיווי משקל

תמיד תשמור על שיווי משקל

יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

החינוך הביתי בבית שלס

 כבר שנה וחצי אני ואחי אלעד בחינוך ביתי והיום אספר עליו קצת.
בעצם אין לנו מערכת שעות אלא יש לנו מערכת משימות שמי שסיים פשוט יכול לעשות מה שבא לו.
בואו נתחיל עם יום ראשון. בכול יום יש לנו סוג אחר של ספורט.
ביום ראשון הספורט שלנו הוא טניס. אנחנו הולכים למגרש ומתאמנים. אחרי הספורט אנחנו חוזרים הביתה ומתחילים
ללמוד. המשימה הראשונה שלנו היא להכיר זמר\ת. אנחנו מסתכלים בוויקיפדיה וגם צופים בסרטונים של הזמר\ת ביוטיוב ובבריינפופ. תוכלו לראות מה זה בריינפופ כאן.
אחרי המשימה הזאת אנחנו עושים חשבון, אנגלית... אתם יודעים, למידה.
ועכשיו יום שני. ביום שני הספורט שלנו הוא כח. אנחנו הולכים למיתקני הכושר ועושים כח. אחרי הכח אנחנו חוזרים הביתה ללמוד כמובן.
ביום שני המשימה הראשונה שלנו היא תרגול חשבון. ואחריה אנחנו מחליטים מה ללמוד. טוב, יום שני הוא קצר.
יום שלישי הוא ארוך. הספורט שלנו ביום שלישי הוא ספורט חופשי שבו אנחנו מחליטים איזה ספורט נעשה. רוב הפעמים אנחנו בוחרים כדורעף או פינג פונג.
ביום שלישי המשימה הראשונה שלי היא "עודד כותב". במשימה הזאת אני כותב פוסט בבלוג.
המשימה השנייה היא "עודד תרגול חשבון". שבה אני משחק משחק של חשבון בטאבלט.
במשימה השלישית אלעד כותב עוד דף במגדיר שהוא מכין.
שמתם לב שרוב המשימות ביום שלישי הם רק עודד
אז תדעו שבזמן הזה גם אלעד עושה משימות. אוקיי נעבור ליום רביעי.
יום רביעי זה היום שאני הכי אוהב. ביום רביעי אנחנו פשוט יוצאים לטיול נורא ארוך או ברגל או באופניים. אנחנו רואים וחוקרים מלא דברים מגניבים שיש בטבע.
טוב. עכשיו היום האחרון שלנו, יום חמישי. ביום חמישי הספורט שלנו הוא כמו ביום שני כח.
ביום חמישי היום האחרון שלנו המשימה הראשונה היא שיחה היסטורית.
אבא שלנו מקריא לנו מספר היסטוריה לילדים של הסופר ארנסט גומבריך. עם הספר הזה אנחנו לומדים מלא דברים מאוד מעניינים על ההיסטוריה.
תשלחו לי תגובות
עודד שלס

8 תגובות:

  1. אתה כותב מאד יפה, ונשמע שיש לכם שבוע מאד מעניין.
    נשמח לקרוא עוד...

    השבמחק
  2. נשמע כייף! אני מאוד אוהבת לשמוע אותכם משחקים מחוץ לחלון שלי:) נעים להעביר ככה את הבוקר.

    השבמחק
  3. נשמע כמו בית ספר מעולה לחיים. יש לך אבא יוצא דופן, אתה יודע?
    אולי תעלה לפה גם ציורים שלך? הם מעניינים ויפים.

    השבמחק
  4. עודד היקר , כתבת כל כך יפה ומעניין . הייתי רוצה להמשיך לקרוא ולקרוא. לאן טיילתם? ומה למדתם בהיסטוריה? אילו תרגלים עושים בתרגול כוח ? גומבריך גם כתב ספר מעניין על תולדות האומנות , אולי זה יעניין אתכם ? נדמה שלי שיש את הספר אצל סבתא . נשיקות דודה חן

    השבמחק
  5. עודד- נשמע שיש לכם חיים מעניינים מאד ואתה מסביר את הדברים נפלא. אני חושבת שינאי וליעם ממש יקנאו בך כשהם יקראו את הבלוג, במיוחד את הקטעים על הספורט. אייל מאד התלהב מהרעיון של אבא שלך לעשות ימי טיולים, והוא רוצה גם לאמץ את זה- אולי לא כל שבוע אבל לפעמים. האם יש טיול שאהבת במיוחד שתוכל למליץ עליו? אולי פעם תוכלו גם לטייל יחד עם ינאי וליעם.

    השבמחק
  6. עודד האם אתם כבר קוראים באנגלית? אם כן, אכתוב תגובה כזו:
    your school is the best school in the world!!!
    keep writing!!

    השבמחק
  7. הי עודד! אני בחנ"ב כל החיים,(ואני בת 10 וחצי) אבל נראה לי שלך ולאחיך יש סדר יום מאוד כייפי. אני לומדת כל יום שני מקצועות, למשל חשבון וגאוגרפיה או עברית ואנגלית. ( יש ימים כמו בדוגמה.)
    וגם כמעט בכל יום יש לי חוג או שניים. ביום א' 2 חוגים ביום ב' 2 חוגים ביום ג' בני המושבים ביום ד' 2 חוגים ובימים הבאים יש לי חוג רק ביום חמישי לפעמים. נדבר, אליה :-)

    השבמחק